تیتر یک اقتصادی ها

فیلم روز

تبلیغات

canal

“گپ” پیام‌رسانی که می‌توان به آن اطمینان کرد

پیامک

پیام‌رسان گپ که مدتهاست اسم آن بر سر زبانها افتاده قابلیتهایی را برای کاربران ایرانی به ارمغان آورده که شاید تا پیش از این کاربرد چندانی در کشور نداشتند.

به گزارش باشگاه سرمایه به نقل از  خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران پویا؛ متخصصان نرم‌افزارهای رایانه‌ای کشور طی دو سه سال گذشته اقدامات قابل توجهی در عرصه بومی‌سازی تکنولوژیهای مورد نیاز کاربر عصر دیجیتال داشته و تلاشهایی برای جایگزین‌سازی بسترهای امن، پایدار، سریع و ارزان در مقابل نمونه‌های خارجی برای کاربران ایرانی داشته‌اند.

بر همین اساس روز به روز شاهد ثمر دادن هر چه بیشتر تلاشهای آنان و پربار شدن نهال تکنولوژی داخل کشور هستیم.

گسترش فضای مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات دیجیتالی فردی_گروهی، زمینه‌ای شد تا فعالان این حوزه با الگو گرفتن از شبکه‌های خارجی فعال در این عرصه به سمت بومی‌سازی و توسعه بسترهایی داخلی همچون “پیام‌رسان گپ” بروند که انصافا دست کمی از نمونه‌های قدرتمند بازار ارتباطات همراه ندارد.

این پیام‌رسان که شعارش “فراتر از ارتباط” است، بستری برای چتهای دو نفره، کسب درآمد، تبادل عکس و ویدئو، اطلاعات و خدمات است.

مهم‌ترین نکته‌ای که در بسترهای پیام‌رسان داخلی به چشم می‌خورد و در گپ هم شاهد آن هستیم، بومی‌سازی خدمات مطابق با خواست و میل کاربر ایرانی است به گونه‌ای که در کنار تمامی خدمات مرتبط با پیام‌رسان، کیف پول همراه و راهکاری برای ارسال و درخواست وجه را هم فراهم آورده که شاید نیاز بسیاری از ما در حوزه تبادلات مالی را رفع کند.

با استفاده از کیف پول گپ می‌توان حساب خود را شارژ کرد و پرداختهای مختلفی را انجام داد؛ خرید از فروشگاه‌ها، شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات، استفاده از امکانات خاصی نظیر بازیها نیز در کیف پول همراه شما قرار گرفته است.

ارسال و درخواست وجه هم به این شکل است که می‌توان با استفاده از این امکان، صورتحساب ایجاد کرد و برای دوستان و خانواده فرستاد.

از موارد استفاده این سرویس می‌توان به دریافت دانگ، یادآوری و دریافت قسط در قرض‌الحسنه‌های خانوادگی، پرداخت شارژ ساختمان، فعالیتهای نیکوکارانه و… اشاره کرد.

در این پیام‌رسان به راحتی می‌توان فروشگاه مجازی راه‌اندازی و شروع به فروش محصولات و خدمات کرد.

با اینکه ممکن است قدرت و توانمندی پیام‌رسانهای ایرانی که جرأت رقابت با نمونه‌های خارجی را به خود داده‌اند، به حدی نباشد که بخواهیم از آنها به عنوان رقیب اصلی نام ببریم اما با تست و استفاده هر یک از چندین بستر توسعه یافته توسط متخصصان داخلی می‌توان به این نتیجه رسید که پیام‌رسانهای ایرانی حرفهای بسیاری برای گفتن دارند و حتی در بسیاری موارد آپشنهایی را به کاربران ارائه می‌دهند که در نمونه‌های خارجی نمی‌توان مشابه آن را یافت.

قطعا با استفاده و حمایت از این طرحهای فناورانه علاوه بر اینکه می‌توان چرخ تکنولوژی بومی را در کشور به حرکت درآورد، بلکه زمینه‌ای برای توسعه روزافزون بسترهای داخلی ایجاد کرد تا ضعفها و نواقص خود را بهبود بخشند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

متاسفیم. نظرات بسته است.

تبلیغات

canal